متنبه شدن آیت الله بهاءالدینی
بنده چهار سال مدام مشغول تفکر بودم؛ تا این که دریچهای به رویم باز شد و در موضوعی ده سال به فکر و تعمق اشتغال داشتم و سرانجام به نتیجه رسیدم. اگر تفکر در زندگی انسان باشد، عبادات انسان عمق بیشتری می یابد و حال معنوی بهتری خواهد داشت.
فکر است که بیداری صبحگاهی آدمی را عظمت میبخشد و به تهجد و عبادات او بها میدهد. باید قبل از اذان صبح بیدار شویم و مدتی فکر کنیم، تا آثار معجزه آسای تفکر را دریابیم.
اگر جای خلوت و مکانی مقدس را انتخاب کنیم، برکات بیشتری خواهد داشت. بنده اغلب جاهایی که میخواستم بروم پیاده میرفتم و راههای خلوت را انتخاب میکردم، تا بتوانم بهتر و بیشتر به فکر خود ادامه دهم.گاهی مسیری سی کیلومتر بود، اما خسته نمیشدم؛ زیرا همیشه مشغول به تفکر و تعمق بودم.
بارها پیاده به مسجد جمکران می رفتم، تا بهتر بتوانم چیزهایی را به دست آورم و فکر کنم. باید بدانیم که فکور بودن، نقش ارزشمندی در رسیدن به مقامات معنوی دارد.
بسیاری از معضلات فکری و مشکلات علمی انسان حل میشود، مسائلی همچون حاکمیت خدای متعال بر هستی، مقام و ارزش معصومین علیهم السلام و نقش آنان در جهان و عالم تکوین، عظمت قدرت الهی و ضعف خرد بشری و قدرتهای ظاهری در مقابل پرودگار متعال و ... .»
ایشان درباره عاقبت بداخلاقی با والدین نیز خاطرهای تعریف کردهاند و گفتهاند: در ماه مبارک رمضان، علاوه بر کارهای روزانه، گاهی ساعتی نزد مادرم می ماندم و پس از صرف افطار به ادامه درس و بحث و مطالعه میپرداختم.
شبی دیر وقت به خانه برگشتم، به طوری که یک ساعت بیشتر به اذان صبح نمانده بود!هنگامی که وارد خانه شدم، مادرم را چنان ناراحت و آشفته خاطر دیدم که ناگهان به سوی من آمد و گفت: چرا این قدر دیر کردی؟! از ناراحتی و نگرانی تا الان نخوابیده ام.
و بنده با غرور جوانی ای که داشتم، به جای اظهار محبت و عذرخواهی از ایشان گفتم: بی خود نخوابیده اید، می خواستید بخوابید.اما چندی نگذشت که چوب این برخورد غلط را خوردم. هر چند آن شب در پی کار خوب و پسندیده بودم، ولی به خاطر پایمال کردن حقوق دیگران و اذیت پدر و مادر تنبیه شدم.
منبع: تبیان
الف) منتظرین گمراه: این ها کسانی هستندکه نشسته اند و دست روی دست گذاشته اند تا حضرت تشریف بیاورند و کارها را اصلاح نمایند.
ب) منتظرین مخرب: این ها کسانی هستند که هم گناه می کنند وهم دیگران را دعوت به گناه می کنند به امید اینکه عالم از ظلم و جور اشباع شود تا حضرت ظهور کنند!
ج) منتظرین غافل: این ها کسانی هستند که برای ظهور حضرت دعا می کنند، ختم می گیرند، ولی دربند اصلاح خود و زن و بچه و خانواده نیستند.
د) منتظرین عاقل و عادل: این ها کسانی هستند که دائم به یاد خدا و در فکر اصلاح خود و خانواده ی خود و بندگان خداهستند.
سه گروه اول وقتی امر ظهور واقع شود، اگر خدا و امام زمان (عج) را دستگیری نکنند جزء خوارج زمان خود می شوند،مگر دسته ی چهارم که دائم به فکر امر به معروف و نهی از منکرو اصلاح خود، خانواده و اجتماع هستند.
استاد شیخ علی اکبر تهرانی
سلام به روزم منتظرحضور گرم شما ونظراتتون هستم.یاعلی